Skulpture učesnika Terre na “Dunavskim dijalozima”

Skulpture učesnika Internacionalnog simpozijuma Terra, Nenada Šoškića (Crna Gora) i Miroslave i Slobodana Kojića (Srbija) izložene su u Novom Sadu u okviru trećem međunaraodnog sajma savremene umetnosti podunavskog regiona “Dunavski dijalozi”. Skulpture Slobodana i Miroslave Kojić izložene su u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine dok je skulptura Nenada Šoškića “SEDMIAVGUSTDVEHILJADEPETNAESTE”  izložena u Arhivu Vojvodine.

Istorija: Festival savremene umetnosti podunavskih zemalja Dunavski dijalozi pokrenula je 2012. godine, kao pilot projekat galerija Bel Art u saradnji sa Erlin galerijom iz Budimpešte. U nultom izdanju u pretrovaradinskom podgrađu na levoj obali Dunava priređene su četiri izložbe u kojima su učestvovli po jedan mađarski i jedan srpski umetnik. Prvi zvaničan festival na kome je učestvovalo 80 umetnika iz 10 zemalja održan je 2013. godine. Prošle 2014. godine na Dunavskim dijalozima na 18 izložbi učestvovalo je 90 umetnika, kuratora i kritičara iz regiona.

Koncept festivala je da svaka zemlja iz čitavog regiona, predstavi aktuelnu scenu po izboru selektora iz matične zemlje kroz izložbe i posebne umetničke programe: performanse, video projekcije, okrugle stolove i radionice.

Tema centralne izložbe i simpozijuma: Umetnost u doba (ne)emocionalnosti Temu Umetnost u doba (ne)emocionalnosti nametnula je atmosfera elektronski umreženog sveta, u kojem je čovek-pojedinac sve više uslovljen tehnološkim okružjem i integrisan u najrazličitije globalne situacije a sve manje je posvećen sebi samom, sopstvenoj emocionalnosti. Nezaustavljivo agresivna medijska kultura atakuje na našu personalnost, sve više potiskujući i smanjujući prostore inimnosti. Društvene mreže menjaju odnose među ljudima, pa nas besprekorno precizna elektronika svojim brojčanicima upozorava na dosegnuti broj „prijatelja“ koji su nam se pridružli svojim statusima: prijatelj više nije neko blizak, neko s kim smo u neposrednom kontaktu, s kim ćemo direktno razgovarati i ko će nas razumeti i s kim ćemo ostvariti emocionalni odnos – nego se takvima danas imenuju neki nama nepoznati i najčešće veoma udaljeni ljudi. Umesto stvarnih emocija – nudi nam se virtuelna komunikacija, svojevrsni surogat stvarnih ljudskih odnosa…
U vremenu kada slika/slikarstvo više nije dominantni vizuelni jezik; kada je zavladala vizuelnost zasnovana na tehnološkim slikama, kada je umetnička vizuelna jedinica podjednako proizvod čoveka i tehnologije – pojam emocionalnosti koja je dugo bila u središtu umetnikovog izraza, danas se itekako menja i problematizuje. Otvoreni su novi prostori umetnikovog delanja i stvaranja. Sve to donosi nove i drugačije umetničke situacije, rezultate i poruke. Zbog toga temu Umetnost u doba (ne)emocionalnosti smatramo odista provokativnom, uvereni da je u aktuelnom trenutku podjednako primenjljiva u umetničkim zbivanjima u zemljama proširenog podunavskog regiona. Kustosi izložbe su Hartvig Knak (Austrija), Vladimir Beskid (Slovačka) i Sava Stepanov (Srbija).