
-
19/10/2024/
-
Salon muzeja TERRA
Dragan Vojvodić – LIGHT INTERMEZZO N. 24
Dragan Vojvodić – LIGHT INTERMEZZO N. 24
19/10/2024, Otvorena je izložba – Dragana Vojvodića – LIGHT INTERMEZZO N. 24 u salonu muzeja TERRA. Izložba je otvorena do kraja novembra.
Multimedijalni umetnik Dragan Vojvodić, učesnik simpozijuma TERRA 2017. započeo je studije umetnosti u Sarajevu na ALU, a diplomirao na Akademiji umetnosti u Novom Sadu 1995. Dobija brojne istraživačke stipendije (Univerzitet Illinois u Čikagu; EU Japan Fest u Tokiju; EKP Novi Sad 2021; DEPO 2015 u Pilsenu, Češka, itd.) i učestvuje u mnogim rezidencijalnim programima (SIM rezidencija u Rejkjaviku, Island; USF Verftet u Bergenu, Norveška; Gallery Titanik u Turkuu, Finska; Kamov rezidencija u MMSU u Rijeci, Hrvatska; Koli rezidencija u Joensu, Finska; Konstepidemin u Goteborgu, Švedska; NCCA u St. Petersburgu, Rusija; itd.). Učestvovao je na mnogim grupnim izložbama u Japanu, Islandu, Francuskoj, Njemačkoj, Austriji, u regionu, itd., imao samostalne izložbe u regionu, SAD, Norveškoj, Finskoj, Islandu, itd. Učestvovao je na festivalima performansa u Hrvatskoj, Mađarskoj i Italiji, nastupao u Rogaland Kunstsenter u Stavangeru, Norveška; MMSU u Rijeci; Galeriji suvremene umjetnosti Istre u Puli; MSU Vojvodine u Novom Sadu, Centru savremene umjetnosti Crne Gore u Podgorici, itd. Član je SULUV-a i ULUS-a. Osnivač je i koordinator NGO Art Box u Petrovaradinu. Živi i radi u Novom Sadu.
Tekst iz pratećeg kataloga izložbe
… Naziv projekta objedinjuje semantiku reči intermeco (predah, pauza, u muzici/pozorištu; kompozicija/komad koji se interpolira između drugih dela) i – light (engl. svetlost ili lako), upotrebljenu u ironičnom kontekstu jer je antiteza narativima i podtekstu samih radova. Osnovni element postavke je svetlost – iluminacija, spoznaja, (samo)refleksija. Ona se rasipa, transformiše i zauzima određene forme tako da niz izloženih svetlosnih/reflektujućih instalacija, u interakciji, kreira nov kontekst. Prikazani konceptualni radovi preispituju nasleđe, identitet (History Repeat Itself), imanentno ja (Silver Hole, If You Look Closely Enough You Will See, Speachless), preuzete narative (The Personal is Political). Autor koristi svetlost, ogledala, reflektujuće folije kao alat u konfrontaciji sa svetom. Navedeni elementi, pogotovo neonsko osvetljenje, emituju hladnoću koja poništava romantičnu ideju o uživanju u umetničkom delu. Radove svodi na objektivne iskaze težeći da budu i istiniti. Pojedini radovi i narativi imaju tautološku vrednost, predstavljaju ono što je vidljivo, od čega su sastavljeni ili pokazuju sebe kao sopstvenu referencu.
Ljiljana Maletin Vojvodić