-
07/09/2024/
-
Salon muzeja TERRA
Vida Stanisavac Vujčić – ,,Gola Maja”
07/09/2024, Otvorena je izložba – Vide Stanisavac Vujčić ,,Gola Maja” u salonu muzeja TERRA. Izložba je otvorena do polovine oktobra.
Dr. um. Vida Stanisavac Vujčić (1981) Diplomirala je vajarstvo 2008. godine na Fakultetu likovnih umetnosti u klasi prof. Slavoljuba Caje Radojčića. Doktorirala na vajarskom odseku 2018. Godine sa temom Lepa li si, Stojanović Olga! – portret odnosa majke i ćerke-skulpture, grafike, fotografije pod mentorstvom dr um. Olivere Parlić-Karajanković. Od 2010-2012. godine je bila u statusu samostalnog umetnika. Od 2012. Radi ko nastavnik Departmanu umetnosti Državnog univerziteta u Novom Pazaru (zvanja: docent umetnosti i nastavnik veština). Od 2020-2023. bila je na funkciji predsednika odbora vajarske sekcije ULUS-a.
Tekst iz pratećeg kataloga izložbe
SUROVI BAROK
Izložba Gola Maja naše poznate vajarke Vide Stanisavac Vujčić predstavlja samooslobodilački motiv kupanja i čišćenja mlade žene, motiv koji se provlači kroz nekolicinu medija. Centralno delo postavke predstavlja instalacija Gola Maja koja se sastoji od gipsane skulpture-reljefa koji predstavlja klasično vajanu draperiju. Preko ove draperije prelazi video- projekcija u trajanju od 13 minuta koja evocira proces tuširanja subjekta u simbolici jednostavnog kupatila. Poetičnost vizije autorke Vide Stanisavac Vujičić donekle objašnjava drevna umetnička procedura koja nazire oblik i akciju subjekta « iza vela ». Najposle možda je ovo odista španski procede, kao i naslov instalacije « Naga Maja », međutim ono što odista zavodi gledaoca – učesnika u Gojinoj, ali i u Vidinoj priči je čin spiranja dogme ili stida, kod Goje postignut direktnim i nepokornim pogledom mlade ženeupućenim slikaru, a kod Vide Stanisavac Vujčić čin pobune postignut je kupanjem tela individualnog ili kolektivnog sećanja. Ovaj Vidin rad je nagrađen prošle godine na ULUSovoj izložbi Skulptura 23, u programu koji rad prati, nalaze se i velike kolažne fotografije kao I nekoliko skulptura ženskog akta. Važno je istaći da je njen inicijalni rad bio zamišljen u formi prostorne video instalacije, a fotografije služe kao zapisi procesa vajanja, projektovnja i kadriranja. Skulptura koju imamo prilike da posmatramo je prva u nizu serije izvajanih skulptura koje je Vida Stanisavac Vujčić započela: ona predstavlja zaleđene momente prizora koji su prikazani na videu u okviru njegove anamorfne projekcije.
Dr. Nina Živančević